shortsummaryofthisweekend

Hallå till mig själv. Jag försöker att hålla ögonen öppna när jag ser hur vit denna sida är. Är inte van efter att ha suttit instängd på mitt rum, kollat massa serier och vart smått bakfull denna söndag.

Jag måste i alla fall summera min helg som har varit fantastiskt härlig.



Jag såg the September Issue med min härliga vän Karolina, efter en horribel dag i skolan.
  Filmen var fantastisk! Handlar om Anna Wintours legendariska nummer hon ger ut i september varje år, och allt arbete bakom det, alla kreativa personer bakom det, och såklart om hur livet är att jobba på VOGUE.
  Jag vill så gärna! Och efter att ha sett att Anna Wintour inte alls är lika hemskt som hon kan påstås vara i verkligheten, känns det lite lättare på något sätt. Fotografierna som tas i den filmen är bland det vackraste jag sett. Häpnandsväckande.



Jag såg också Paranormal Activity med NegerPatte och Jag-har-aldrig-ätit-popcorn-innan-Sanne. Och min bror såklart, som satt ensam (!) eftersom det inte fanns platser kvar på en enda rad för alla oss fyra.
  Han överlevde, vi alla gjorde det. Jag har väldigt höga förväntningar, och filmen var inte lika bra som jag hade hoppats på.
  Sen var det ett par oerhört störande killar i biosalongen, så man hade inte ens chansen till att bli riktigt skrämd. Slutet var en kliché, jävla Steven Spielberg, som skall ändra på allt.

Igår så var jag på fotoutställning.
  Karolina Henkes verk visades på Abecita, och jag var där med Sofia H & Sofia N. Vi vandrade runt där tills det stängde, och blev helt besatta av de kontoversiella verken, som speglade olika saker som vi kan behöva i vårt liv. Även om man kanske skulle behöva ändra karaktär någon gång under sin livstid.
  Jag uppskattade verkligen utställningen. Utöver Henkes verk så var det andra fotografers utställningar där. Vi såg allt. Det var intressant. Men det mest ögonfallande var såklart Karolina Henkes bilder.
  Jag rekommenderar utställningen skarpt!



Därefter drack vi vin hemma hos Sofia H. Det bjöds på härliga aktivteter, från lips till presentlekar.
  Jag fick dock ont i huvudet under kvällen och åkte hem ganska tidigt. Det kan ha berott på vinet, men också det att jag hoppade runt hela den dagen, fårn ett ställe till ett annat. Jaja, det var värt det i alla fall.
  Frida J & Emma H på bilderna. Medverkande under kvällen ;)




Kvällens höjspunkt blir definitivt Paradise Hotel. Fast det skall ses efter På spaning med Bridget Jones. Jag saknar Bridget och hennes galna upptåg. Men tycker dock bättre om den första filmen.
  Jag måste bara säga att Cimon är gaaanska så snygg. Seriöst, kolla bilden! Jag vill typ, mysa med honom.


Kommentarer
Postat av: Alma

vadå stavar han sitt namn med C?

det har inte jag sett... men ja... han är sjuuukt snygg!

2009-11-22 @ 19:11:13
URL: http://flygandepingvin.blogspot.com
Postat av: Emma Hanson

HAHAHA SÅ ROLIGT ATT DU ANVÄNDE BILDERNA :D:D Du är riktigt underbar armin och tack för lördagskvällen :D<3

2009-11-22 @ 23:00:42
URL: http://www.emmavh.devote.se
Postat av: Tobias

svar: okej fan vad nice :) riktigt snygga!



allt är bra, själv?

2009-11-23 @ 16:15:08
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mimmi

cimon är äckligt het!

2009-11-28 @ 16:21:36
URL: http://wesweatblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0