FASHION:LONDON/SVT

Jag har följt serien Fashion som går på SVT med programledaren Karin Winther i två veckor nu, och jag måste säga att jag är väldigt imponerad.
  Jag gillar att SVT har vågat satsa på något nytt, fräsch, eget, ungdomligt. Jag gillar att de visar skillnaderna mellan de olika modeveckorna, för jag tror att många tror att det är samma designers som visar i olika städer, men vissa är spcialicerade inom vissa städer, och visar alltid där.
  Som i dagens avsnitt, som handlade om Londons Modevecka, där man då klart och tydligt fick veta att det är jeremy scott, matthew williamson, burberry & topshop som visa sina kollektioner där varje år. Sedan har vi nykomlingar (som jag inte fångade namnen på).
  Jag gillar att man får en inblick på personliga stilar i städerna med. Idag visade dem till exempel ett reportage om Facehunter, ni vet? Han som tar massa fantastiska bilder på personer runtom i hela världen. Jag är glad att de visade hon med handskarna, jag älskar de bilderna på Yvans blogg.
  Men ja, vi fick också höra en av sveriges modevärlds främsta bloggare, Karolina Skande talas vid med Karin Winther om skillnaderna mellan modejournalismen och bloggarna, att det skiljer sig väldig mycket och att om man vill kombinera dessa två kanske man borde vara lite mer analytisk i sina texter på bloggen.
  Det leder mig till min slutsats, att jag från och med nu även skall ha med ett väldigt kritiskt, personligt och mer analyserande inlägg om något som intresserar mig inom modevärlden. Inte bara för att ni läsare skall få en större inblick på vad jag tycker & tänker ännu mer, utan för att verkligen utveckla mitt skrivande.

Burberry Prorsum by Christopher Bailey, London Fashion Week S/S10


Kommentarer
Postat av: Klara

Skitbra Armin! Det ska bli kul att följa! :) <3

2009-11-09 @ 23:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0