united states of tara



Helt klart en av de mest vrickade serierna jag någonsin sett, men också en av de bästa av sin tid. Med proucenter som Steven Spielberg bakom sig har United States of Tara berört många i USA, och blivit en succé (säsong 2 har påbörjat där) och vi har fått se en fanastisk säsong på Kanal 9. Men själv hann jag aldrig med det då, så jag kollade via streaming från någon sida på internet. Jag rekommenderar den verkligen för alla er som har en känsla för något estetiskt udda med en framställning som inte är utav sin ordinära karaktär.

Den handlar ju om en kvinna med multipala personligheter. Hon fastnar i en "person" och sedan minns inte hon själv vad som pågått under tiden denna personlighet varit i hennes kropp. Tara, som också är en mamma till en homosexuell kille och en rebellisk tjej, har tre viktiga huvudpersonligheter som hon måste kämpa emot att inte komma ut (eftersom de kommer ut när hon blir arg eller stressad) som heter T, Alice & Buck.

Nu vill jag inte heller berätta mer, för jag tycker ni skall se serien innan jag förstör allt. Kan själv knappt vänta till säsong 2!

(PS; den är inte tecknad, som på bilden ovanför, det är bara inledningen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det verkar coolt

2010-02-07 @ 18:51:01
URL: http://trashscissors.blogg.se/
Postat av: kryckaan

ja kvällen blev sjukt lyckad! Hur var din kväll =)



häftig serie!

2010-02-07 @ 18:55:04
URL: http://kryckaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0