Sunshine Cleaning - a warm recommendation

Från skaparna av Little Miss Sunshine kom förra året en fantastisk film jag velat se väldigt länge nu, Sunshine Cleaning. Den handlar om två helt rubbade karaktärer, Rose (Amy Adams - En Shopaholics Bekännelser) och Norah (Emily Blunt - Djävulen bär Prada) som är två oerhört olika systrar. De är båda, vad som verkar, misslyckade fall ifrån början, med Norah som precis fått sparken från ett servitris-jobb och Rose som jobbar som städerska åt välbärgade människor. Allt vänder då Rose städar för vad hon tror är en okänd person, men som visar sig vara henner gamla rival från high school. På den tiden var denna kvinna avundsjuk på Rose, men rollerna var ombytta nu.
  I ett desperat försök att skaffa sig nytt job, och ge sin syster ett, startar hon upp en städarfirma, svart, som kommer att kallas Sunshine Cleaning. De städar upp i hus där folk dött, där det begått hemska mord, dråp och annat hemskt.
  Jag kan inte berätta mer utan att berätta allt, men jag rekommenderar filmen starkt. Jag älskar udda filmer, med dold komik och drama som känns äkta. Lite kärlek är inblandat med, och en fantastisk liten kille som spelar Rose's son. Verkligen värd att se!


Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Okej. Hoppas hon kan då! =D

2010-01-09 @ 15:47:55
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0